Veelgestelde vragen
Niet gevonden wat u zocht? Wij beantwoorden uw vraag graag via het contactformulier.

Welke waterontharder is het meest geschikt voor mijn situatie?
Wij helpen u uiteraard met de keuze welke waterontharder het beste past in uw persoonlijke situatie. Ook vertellen we u wat de valkuilen zijn bij het aanschaffen van een waterontharder.
Heeft een waterontharder een afvoer nodig?
Ja, elke waterontharder die regenereert met pekelwater heeft een afvoer nodig. De afvoer slang van onze waterontharders mogen zelfs twee meter verticaal en vijf meter horizontaal zijn.
Hoeveel garantie zit er op mijn waterontharder?
Standaard zit er vijf jaar fabrieksgarantie op uw waterontharder. Wij adviseren één keer per twee jaar onderhoud te plegen aan uw waterontharder en zullen hiervoor contact met u opnemen.
Hoeveel zout moet er in het reservoir zitten?
Het zoutreservoir mag helemaal gevuld worden. De ondergrens is het waterniveau onder in het reservoir.
Smaakt zacht water zout?
Nee, tijdens het regeneratieproces komt het pekelwater niet in aanraking met uw drinkwater. Het ontharde water smaakt dan ook niet zout.
Hoeveel kost installatie?
Het bedrag dat u betaalt voor uw waterontharder is inclusief installatiekosten. De waterontharder wordt vakkundig geplaatst door Postma Installatietechniek.
Goed advies
Voordat u een waterontharder aanschaft, raden wij u aan om eerst vakkundig geadviseerd te worden door Postma Installatietechniek. Het is belangrijk dat u kiest voor een waterontharder die bij uw huishouden past.
Onderhoud
Elke waterontharder heeft eens in de zoveel tijd onderhoud nodig. Het is belangrijk dat dit frequent gebeurt. Bij het onderhoud worden onder andere de filters, harsen, zoutvoorraad gereinigd.
Op deze pagina vindt u handige downloads.